lördag 25 september 2010

China town ..

Hejhallo.

Igår var de en otroligt lång dag. Vi gick upp kl 10 och tänkte att vi skulle gå in till centrum för att försöka se lite på vägen. Vi hade fått höra att de skulle ta ungefär 30 min, men nu med tanke på att det är F1 i helgen är de avspärrat i halva staden vilket gjorde att de säkert tog 1.30 innan vi hittade ett Starbucks och fick ätit frukost. Sedan fortsatte vi vår färd mot stan och hittade Raffels hotell och Peanut bar där den välkända drinken Singapor gin sling är uppfunnen. Där stannade vi givetvis till och tog en sådan, fick bara ta en för håkans pappa han varna vi skulle somna annars. Riktigt bra var den förövrigt.

Sedan kämpade vi oss vidare genom restauranger och köpcentrum, bla ett varuhus med 5 våningar där det bara fanns elektronikgrejer i. Vårt mål var att försöka ta oss till Marina bay och nybyggda "Marina sands" det är 3 stora byggnader och uppepå dem ligger det något som ser ut som en stor stor båt, längst där uppe är det den mäktigaste av utsikter samt pooler som hotellets gäster får utnyttja. Snacka om att vi var avis. Dock var det även svårt att ta sig dit pga av avspärrningarna vilket gjorde att vi tog 2 taxibilar och 2 tåg, men ändå inte kom fram. 2.30 timme senare var vi arga och bestämde oss för att gå hem. efter yttligare 20 minuter råkade vi stå framför de höga byggnaderna och då kändes de onödigt att inte åka upp. Nöjda att vi fått se de vi velat tog vi en taxi hem för att duscha och göra oss iordning för att kolla några uteställen.

Alla uteställen fanns på samma ställa. det var ett väldigt stort område med säkerligen 50 pubar, barer och nattklubbar som man kunde välja och vraka emellan. vi gick mellan 2 nattklubbar som var helt okej, på en av dem träffa vi ett gäng australiensare som va riktigt roliga :) Ikväll blir det nog fler redbull vodka på hotellet innan för alkohol visa sig inte vara gratis här. Tillslut tog vi en taxi hem vid 3 tiden och skypade med vänner fram till halv 6 då vi slocknade.

Idag klev vi upp lite senare och gick på jakt efter frukost/lunch i regnväder, vi hitta ett ställe där INGEN prata engelska men vi tänkte vi chansar lite och beställer något som ser ut som en kycklingrätt. Skulle vi aldrig gjort då det va massvis av jordnötter i och vi ville inte Calle skulle svälla upp så där satt vi och försökte förklara att vi behövde en ny utan nötter på engelska medans servitrisen försökte förklara hon inte förstår oss på kinesiska. Allt blev dock bra tillslut :) Efter detta tog vi en taxi till China town. Det var kinesiska byggnader och en väldigt stor marknad med alla sorters prylar. Det vi var ute efter för dagen, var en "decent massage" som man får be om här annars tror de att man vill ha ngt helt annat vilket vi inte var ute efter. Vi hittade ett bra ställe där de kostade 150 kr för 1 timmes massage vilket var grymt. Nu är vi dock tillbaka på hotellet och slappar. sjukt trötta båda 2 så vi får se vad kvällen bjuder på.

Hoppas på en trevlig lunch med kenny kilbanes kompis Renny imorn innan vi flyger till Brisbane. Troligtvis dröjer vi nog med nästa inlägg men håll utskik.